САПАРЕВА БАНЯ - ТАШМАНДРА II&III - trail.bg

САПАРЕВА БАНЯ - ТАШМАНДРА II&III

1 year, 11 months ago

Оказа се, че ЛЕГЕНДАТА си има продължение!
При това не едно, а цели две, като въпрос на време е да открия още "издънки" на този благороден МТБ род... :-)

И двете следи започват от Зелени преслап, като с малко каране и много бутане, бързо (около час) ще излезете над гората и под мандрата на Крум. Оттам не тръгвате да качвате върха, а поемате директно надолу, към една водосборна шахта. Следва подсичане вляво и се озовавате на красива полянка, където фенове често къмпингуват. Тук е и т.н. "Черна скала", от която се разкрива красива гледка към Паничище и всичко останало под вас.

В зависимост от това кой маршрут ще карате, избирате  (1) направо или (2) надясно. Първата следа е бързо, на места технично и много зареждащо спускане, чиито 8 км са достатъчни, за да искате още и още...
Втората следа е само за напреднали, защото след влизането  в гората, нещата придобиват груб аграрен характер. Стръмна, крива и тясна пътека, обратен наклон, корени, едър камънак... все неща, които могат качествено и задълго да ви пратят в спешно отделение. В средната част положението се облекчава, а в последната вече летите със 100 покрай реката!

Траковете и снимките ще разкажат достатъчно, а за вас остава да намерите време и да разберете защо е този патос в гласа ми, когато произнасям името Ташмандра...

Логично е след такова каране да се храноопиете в особено големи количества. Има десетки места в района, като аз съм опитвал три от тях:
 - скъпичко
 - умерено, но с чалга
 - умерено, с човек-оркестър ;-)

Трудност

Ниво - просто копирам от горния текст: минимум средно и нагоре. Иначе в 30-40% от спускането ще бутате и надолу. Трак (1) е по-лек и ако се кара с по-ниска скорост, шанс имат и по-неопитните.